Sikeres magyar designvállalkozások nyomában: YKRA

02.3. Article

Talán nincs olyan fiatal Magyarországon, aki ne találkozott volna az YKRA táskáival. A brand már azelőtt népszerűvé tette itthon a hátizsákokat, hogy azok igazán divatba jöttek volna, és sikereik korántsem álltak meg az országhatáron.

Az YKRA 2020-ban a Highlights of Hungary jelölés mellett a Design Management Díj elismerő oklevelével is gazdagodott. Mindez nemcsak az alapító, Lakatos Balázs üzleti tudásában és a minőség iránti elkötelezettségében, hanem csapata profizmusában, valamint az YKRA-táskák egyediségében is rejlik.

A brand története egy hagyományos jellegű hátizsákkal kezdődött, melyet Balázs készített magának. A pozitív visszajelzések hatására döntött úgy, hogy táskakészítésre adja a fejét, inspirációként pedig a csehszlovák túrazsákok szolgáltak számára.

Saját céget végül 2012-ben alapított, mostanra pedig Balázzsal együtt hárman dolgoznak az YKRA-n, valamint számos külsős, hazai tervezőt, grafikust vonnak be az új modellek, minták és stílus létrehozásába. A brand összesen 16 termékkel rendelkezik, melyek többféle variációban érhetők el.

Az YKRA jelenleg 12 országba exportál, fő piaca Németország, Franciaország, az Egyesült Királyság, Svájc és Belgium. Céljuk, hogy a közeljövőben a skandináv országokat és az USA-t is meghódítsák egyedi termékeikkel. Minden bizonnyal közel járnak már ehhez, ha csak 2019-es árbevételüket nézzük, ami több mint nettó 60 millió forintra rúgott.

A cég termékei kizárólag magas minőségű alapanyagokból készülnek, a hozzáadott értéket a hazai előállítás biztosítja. Az YKRA táskáit és kiegészítőit a sajátos formanyelv és ízlésvilág különbözteti meg versenytársaitól, melyben kellemesen egyesül a kelet- és a nyugat-európai esztétika.

Balázsék kiemelt figyelmet fordítanak a tartalomgyártásra webkettes felületeiken, valamint a közösségépítést is fontos küldetésüknek tartják. Ezért is hozták létre az Ykra Adventure Club-ot, amely természetjárásra, kirándulásra buzdítja követőiket.

Gallery