Sikeres magyar designvállalkozások nyomában: Plydesign

01.28. 14:00 Interior Design, Article

Magyarországon a Plydesign egyedülálló és újító módon ötvözi a design- és gyártói szemléletmódot az idompréselt bútorgyártásban. Alig 7 éves fennállása óta a hazai és külföldi szakma is jól megismerhette már a nevét.

Vannak sorsfordító találkozások, amik beírják magukat a történelembe. Babits Tamás, egy bútoralkatrészgyártó üzem kereskedelmi vezetője és Kerékgyártó András formatervező megismerkedése legalábbis a magyar bútortörténetben biztosan komoly szerepet fog kapni.

Tamás 2014-ben, látva a magyar szakemberekben rejlő potenciált, saját termékkollekció fejlesztésébe kezdett. Az akkor a bútoraival már a világ legrangosabb designkiállítását, a Salone del Mobile-t is megjárt Andrással összefogva megalapította a Plydesignt, amely idompréselt rétegeltlemezből előállított bútorokat tervez saját kollekció formájában.

Bár a designcég kétfős startupként indult, az évek során hatfős csapattá duzzadt, az eredményes közös munkát pedig többek között Magyar Formatervezési Díjjal és Design Management Díjjal is jutalmazta a szakma. 2019-ben a FRIGATE székre a nemzetközi szcéna is felfigyelt, aminek hála a BigSEE Design Award Grand Prix-jét is hazavihette a csapat.

A Plydesignnak hazai környezetben nincs közvetlen konkurenciája, a külföldi vetélytárs startupoktól pedig a kezdetektől jelenlévő designközpontú gondolkodásmód különbözteti meg, ugyanakkor a kivételes szakmai tudású gyártói háttér is fontos versenyelőnyt jelent.

Az előnyt természetesen a cég innovatív oldala is erősíti. A Plydesign, fennállása óta új technológiákat is elsajátított (3D-furnér) és gyakorlati-elméleti tudását a hagyományos és kortárs eljárási módokban szándékozik hasznosítani. Annak ellenére, hogy a cég bevételének 80%-a exporteladásból származik, kifejezett célja, hogy közvetve is hozzájáruljon a magyar bútoripar fellendítéséhez. A team elkötelezett a magyar bútor ügye és a fiatal tervezők felkarolása mellett, melyet az immár folyamatos és évek óta tartó együttműködés is mutat a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező Tanszék hallgatóival.

A Plydesign jóvoltából a hazai design jóhírét mostanra Németországban, Finnországban, Ausztriában, Angliában, Dániában és a Cseh Köztársaságban is megismerték, ahol állandó forgalmazók várják a brand termékkollekcióit, de Franciaországban és az Egyesült Királyságban is megvalósult már több együttműködés.

A Plydesign jelentős árbevétel-emelkedést ért el 2019-re, sikerüket többek között külföldi eladásaik jelentős növekedésének is köszönhették. A vállalkozás jelenleg igyekszik megtalálni annak a módját, hogyan tudnak új nemzetközi kapcsolatokat kiépíteni és fenntartani a pandémia okozta nehézségek közepette. A koronavírus okozta lelassulást inkubációs időszaknak használják ki, szintetizálják az eddigi évek tapasztalatait, és új ötletekkel készülnek a következő évekre.

Gallery