Design Management Díj elismerő oklevél: Ykra Design Kft.

10.1. Design Management Award, Article, Opening event

Október 1-én került átadásra a Design Management Díj, melynek átadásán idén elismerő oklevéllel díjazták az Ykra Design Kft-t.

Az YKRA egy olyan izgalmas, design-központú családi vállalkozás, mely egyedi, élénk színű hátizsákokat és kiegészítőket készít kiváló minőségű alapanyagok felhasználásával, olasz bőrből, cseh vászonból és hazai kellékekből, kézzel.

Az alapító fiatal házaspár, Lakatos Balázs és Balogh Judit együtt vezetik a céget és példaértékűen gondozzák az YKRA márkát.

Az általuk forgalmazott termékeket igényesség, nemzetközi színvonal és egységes designtudatosság jellemzi, amihez kiemelkedő kommunikáció társul.

A fenntarthatóság jegyében az YKRA állandó kínálattal rendelkezik, elhatárolódva a divatiparra jellemző szezonalitástól. Évente kétszer feltörekvő tervezők mintái jelennek meg termékein, ezzel segítve munkájuk népszerűsítését. A versenyképesség növelése érdekében és a piaci igényekre való reagálásként a cég belekezdett termékpalettájának bővítésébe, öt új termék debütált az elmúlt évben, és létrehozta almárkáját, az YKRA KIDS-t, kifejezetten gyermekeknek.

A magyar piacon való meghatározó szerepe mellett az YKRA mindig az export növelésére törekedett, ma már több mint hetven viszonteladóval rendelkezik New Yorktól Szöulig. Legfőbb piacai közé tartozik Németország, Franciaország, az Egyesült Királyság, Svájc és Spanyolország, és olyan meghatározó design- és conceptboltok kínálatába került, mint a Conran Shop, a Voo Store vagy a Galeries Lafayette. A nemzetközi terjeszkedést trade show-kon való részvétellel és külföldi márkákkal (Henrik Vibskov, LF Markey, Bobo Choses) való együttműködéssel erősíti.

A folyamatos termékfejlesztés eredményét, a stratégia sikerességét az új termékek eladási rekordjai igazolják.

A zsűri meggyőződése, hogy markáns arculatuk, koherens online és közösségi médiabeli jelenlétük, marketinganyagaik színvonala, termékeik formavilága, valamint az egész üzleti modelljüket átható designszemléletük jelentősen hozzájárulnak cégük sikeres működéséhez és fejlődéséhez, ezzel a tudatossággal pedig az YKRA inspirálóan jó példát állít a hazai kisvállalkozások elé.

Háttérinformációk

A tudatosan, önerőből és organikusan fejlődő, növekedő vállalkozás egy igazi szeretetmárka, amely határozott értékeket követve végzi tevékenységét. Az YKRA korántsem csupán táskákat tervez és készít, de egyfajta életérzést is sugall. A brand termékeit az egyik alapító Jugoszláviában töltött gyermekévei alatt látott túrahátizsákok szín- és formavilága inspirálta, ami sokak számára lehet ismerős és kelthet nosztalgikus érzéseket. Ugyanakkor azok is könnyedén kapcsolódhatnak ehhez a vizuális világhoz, akik először találkoznak vele. A jellegzetesen kelet-európai hangulatú termékek eleinte egyszínű anyagokból készültek, majd jellemzően a túrázás, kirándulás tematikájához kapcsolódó, fiatal grafikusokkal, illusztrátorokkal, designerekkel közösen kidolgozott nyomott mintás limitált szériákkal bővült a kínálat az évek során. A márka alapértékei közé tartozik a fenntarthatóság, amely nem merül ki a minőségi alapanyagok használatában és a gondos kivitelezésben. A termékek javítását is vállalják, így a tulajdonosok még hosszabb ideig használhatják a táskákat, sőt egy-egy kedvelt modell akár évekig is elérhető, hiszen a termékkínálat nem változik szezonról szezonra.

A Design Management Díjról

A Design Management Díj több mint egy évtizedes fennállása alatt széles körben elismertté vált a designmenedzsment fogalma. Láthatóvá és érthetővé tette annak mibenlétét, rámutatott fontosságára, a jó gyakorlatok és követendő példák bemutatásával pedig kézzelfogható, könnyedén adaptálható útmutatóval is szolgált. A ma már az üzleti életben is egyre ismertebb díj nyerteseinek pályamunkái eredményes eszközök sorát vonultatják fel az adott márkát esszenciálisan megmutató arculattól az ügyfélkezelés minőségén, a termékfejlesztés progresszív módjain át egészen az újfajta vállalatvezetési stratégiákig. Az elért eredmények igazolják, hogy a design alkalmazása tevékenységi területtől függetlenül a gazdasági élet egésze számára előnyt jelent. Tágabb értelemben támogatja a célok meghatározását, a közép- és hosszú távú stratégiák felépítését, a vállalati struktúra, a munkafolyamatok, sőt a humán erőforrás megszervezését is. A designfókuszú működés ahhoz is hozzájárul, hogy a vállalatvezetők könnyebben reagáljanak a váratlan helyzetekre, hatékonyabban alkalmazkodjanak a gyors változásokhoz, ez pedig olyan versenyelőnyhöz juttatja őket, ami egy változékony, bizonytalan és egyre komplexebbé váló piaci környezetben ma már létfontosságú.

A kezdeményezés hasznosságát a díjazottak sokszínűsége is megerősíti: az elmúlt évek során kis- és középvállalatok, kifejezetten designnal foglalkozó vállalkozások, kereskedelmi cégek és non profit kezdeményezések egyaránt elnyerték az elismerést. A díjat a Magyar Formatervezési Tanács alapította 2009-ben azzal a szándékkal, hogy a design integrált alkalmazását, annak legfigyelemreméltóbb eredményeit megismertesse a szakmai és a gazdasági élet szereplőivel és a nagyközönséggel. Az üzleti pályázat olyan vállalkozások, intézmények és szervezetek tevékenységét mutatja be, amelyek a designt példaértékűen építették be a vállalati működésbe, alkalmazva azt minden szinten a mindennapokban, de a nagyobb ívű folyamatokban és stratégiai döntésekben is. A felhívást minden évben meghirdeti a testület, és a díjra bárki jelölhet, illetve nevezheti saját szervezetét, vállalkozását is.

A Magyar Formatervezési Díj és Design Management Díj idei díjazottait bemutató online kiállítás itt tekinthető meg.


Gallery